Wednesday, March 10, 2010

pentingkan diri sendiri

Hari ni saya rasa sedih. Macam - macam perkara buat saya sedih. Antara perkara yang menyentuh hati saya...


saya drive balik dari office. Ada satu kereta berjenama mewah di belakang kereta saya. Sampai satu tempat, ada ramai budak sekolah nak lintas jalan. Saya buat tak tau jek, sebab saya nak cepat. dan saya terus jek pandu laju. tapi bila saya tengok cermin tengok belakang, saya nampak kereta mewah itu berhenti dan beri laluan pada budak - budak sekolah tu... driver dia seorang perempuan. dan saya nampak dia mcm tengah smoking...


walaupun cerita ni nampak biasa..tapi memandangkan hati tgh sensitif, buat saya tersentuh dan berfikir... "org tu nampak je mcm tuh..tp sekurang - kurang nya dia sanggup berhenti bagi laluan...."


saya nak kata : saya telah pentingkan diri sendiri..uhuhu

No comments: