Wednesday, March 10, 2010

terima seadanya

best nya kalau ada kereta besar..
tapi sekurang - kurangnya saya SUDAH ada kereta....( walaupun kereta kecil saja ) saya bersyukur

best nya kalau ada rumah besar..
tapi sekurang - kurang nya dia SUDAH beli rumah untuk masa depan kami...( walaupun rumah biasa - biasa saje ) saya bersyukur...

best nya kalau dapat kerja kat situ..
tapi sekurang - kurang nya saya SUDAH ada kerja berbanding orang yang tak ada kerja...( walaupun hati tak gembira ) saya bersyukur...

best nya kalau ada Phd...
tapi sekurang - kurangnya saya SUDAH separuh proses master saya...( walaupun saya terpaksa berkorban weekend saya ) saya bersyukur...



saya nak kata : saya tetap gak nak umah besar, kereta besar, kerja kat situ, ambik Phd, macam - macam lagi la cita - cita besar saya...adakah saya seorang yang tak tau bersyukur..???? uhuhuhu...semoga saya tak akan lalai tetapi akan terus bersyukur...

1 comment:

Anonymous said...

saye pun bersyukur dgn ape yg saye ade...... alhamdulilah..... walaupun kete saye tak sebesar kete akak.... sy bersyukur.... walaupun umah saye tak sebesar umah akak...saye bersyukur.... walaupun tahap pendidikan saye tak sampai master mcm akak.... tp, sy bersyukur.... walaupun position saye dlm company tu tak besar macam akak...tp, sy bersyukur..... ingat la.... bahawesenyer, ade org yg lebih daif dari kiter, dr segi mental atau fizikal.... apepun, kite kene terus bersyukur.....=)